Holistical Project Management | Offline & online Strategist & Start-ups enthusiast since 2014 [CONTACT]

11/08/2011

DIVE INTO FASHION vol. 4

W sobotę 5 listopada Centralny Basen Artystyczny w Warszawie stał się istnym "centrum" mody. Podczas pokazów - Sebastian Owsianka i Patryk Kryślak szyli na żywo - mieli za zadanie stworzyć kreacje z ciuchów, które kupili w lumpeksach. Ciekawa inicjatywa - przypadła także do gustu publiczności. Dwóch szczęśliwców w drodze losowania zostało posiadaczami tych dzieł. Gratulujemy! W trakcie czwartej imprezy z cyklu Dive into Fashion publiczność mogła zobaczyć 5 pokazów kolekcji młodych i zdolnych projektantów, którzy rozpoczynają swoją przygodę w świecie designu:

Joanna Jachowicz w 2010 ukończyła z wyróżnieniem Międzynarodową Szkołę Kostiumografii. Jej dotychczasowe sukcesy -dwukrotny udział w konkursie Offfashion w Kielcach, prezentacja kolekcji podczas Międzynarodowych Targów Habitus Baltija 2010 w rydze, w magazynie e-stilo oraz podczas imprez z serii Dive into Fashion oraz Fashion Day ( SGH ). W jej dziełach odnajdziemy inspiracje folklorem,a źródłem pomysłów do tworzenia nowych kolekcji są dla Joanny podróże, sztuka oraz historia mody.
Kobieta ubrana w kreacje Joanny Jachowicz, według samej Pani Projektant to  "kobieta elegancka, ceniąca klasykę,ale dostrzegająca również nowe trendy. To kobieta , która szuka rzeczy oryginalnych i niebanalnych, i nie zadowala się tylko i wyłącznie tym co może dostać w każdym sklepie"

Skąd fascynacja klasyką, czy to wynika z tego, że jest ona po prostu praktyczna?
Projektowanie klasyki sprawia mi największą przyjemność. Są to ubrania, które realizuję po to by ludzie mogli je nosić. Myślę o potrzebach kobiet, o tym co im się spodoba, czego brakuje ich zdaniem w sklepach. Tworzenie klasycznych strojów sprawia, że mogę uzyskać informację zwrotną od odbiorców. Gdy chcą oni nosić moje ubrania, wiem, że projekty się udały. W swoich realizacjach staram się przełamywać klasykę ciekawym doborem materiałów, kolorów i krojów. Modyfikacja klasyki jest dla mnie fascynująca.
Czy jest jakaś sławna osoba, którą widziałabyś w swojej kreacji? Takie ciche marzenie... Zdradzisz nam?
Audrey Hepburn;) A tak naprawdę to dotychczas raczej nie myślałam o celebrytach projektując swoje ubrania. Ostatnio zastanawiałam się nad popularnymi osobami, które mogłyby nosić moje ciuchy, ale narazie pozostawie wyniki przemyśleń dla siebie ;)
Co do tej pory sprawiło Ci największa przyjemność z racji tego, że jesteś projektantką? Publikacja, pokaz, sesja zdjęciowa kolekcji?
Każda z tych rzeczy to inne przeżycie dla mnie. Każda z nich przynosi mi radość. Najwięcej przyjemności sprawiają mi chyba sesje zdjęciowe, mam największy wpływ na to, co dzieje się podczas nich, to ja stylizuję modelki i jest to drugi krok po zrealizowaniu kolekcji. Pokazy to bezpośredni kontakt z odbiorcami, ale są one napewno bardziej stresujące niż sesje. Publikacje są zawsze miłym zaskoczeniem 
Co najbardziej motywuje Cię do dalszego działania?
Najbardziej do dalszego działania motywuje mnie to, że projekty znajdują sobie popularność wśród odbiorców. Chce sie cały czas rozwijać, więc dopóki mam nowe pomysły jest też motywacja do działania.

Ulla Mróz / STUDIO MAGAZYN
ULLA MRÓZ / STUDIO MAGAZYN
  
Logo - Uda-a
Mateusz Kołtunowicz  - jeden z projektantów Duetu Uda-a, który na polskiej scenie mody pojawił się całkiem niedawno, bo na początku 2011 roku, ale z sukcesem zyskuje coraz większe grono fanów swojej nietypowej i alternatywnej mody. Moją uwagę zwróciła spódnica z najnowszej kolekcji oraz transparentna bluzka z poprzedniej.

Mateuszu, od kiedy tak na poważnie zacząłeś myśleć o tym, zeby zostac projektantem mody? Kiedy "zaświtała" Ci w głowie taka myśl? Czy to drzemało w Tobie od zawsze?   
Tak, od zawsze - odkąd pamiętam chciałem tworzyć, ale z biegiem czasu zacząłem to robić. Najpierw wyrażałem siebie przez grafikę i wszelkiego rodzaju sztukę przy czym zawsze wiedziałem, że chce ubierać, pracować z manekinem.
Jak wiemy, dotychczas Ramona Rey jako pierwsza znana osoba miala juz na sobie 2 razy Wasze projekty - na okładce Magazynu Shhhuter i podczas pokazu Macieja Zienia, jednakże jakbyś mial wybrać - kogo byś najchętniej "ubrał"? 
 Oczywiście, że odważne osoby - nie chce wybierać ! Każdy kto ma ochotę założyć cośod nas jest mile  widziany. Ramona to silna osobowość dlatego też ją ubieramy - gdy mamy ku temu okazję. Nie ukrywam, że jest silna i odważna, a ponadto standardem swojej muzyki, wykonania i stylu sięga poza granice naszego kraju.

Ulla Mróz / STUDIO MAGAZYN
Ulla Mróz / STUDIO MAGAZYN

Charlotte Rouge - Natalia, która tworzy ubrania "z pazurem". Sukienki z jej kolekcji są niezwykle krótkie, więc przeznaczone dla odważnych i nie krepujących się swojej seksualności kobiet. Jej projekty wyróżniają się "detalami" - ćwieki, dżety oraz pięknymi krojami ( zwiewne marynarki czy długa i hipnotyzująca zielona spódnica).  Rewelacyjnie dobrane tkaniny i mocno zaakcentowany detal z młodzieńczą zadziornością - tak krótko opisałabym kolekcję  Natalii - Strona FB
Rodzice Natalii "wylansowali" koszulę flanelową jako strój codzienny, a nie roboczy. "Towarzyszyłam im podczas wyboru materiałów w magazynach... podczas wykrajania materiałów. Jeździłam z nimi na Targi, żeby sprzedawać ciuchy...(...)...ale ta pasja gdzieś mi uciekła, i zajęłam się fotografią, co pochłonęło całe moje życie. Dopiero jak skończyłam szkołę, Warszawską Szkołę Filmową na wydziale fotografii, uznałam, ze jeżeli dotychczas nie udało mi się nic osiągnąć w tym kierunku,to może powinnam poszukać czegoś innego i wtedy przy mi się jak bardzo lubię ubrania i przypomniało mi się jak bardzo lubię kreować i stylizować..." 




Gabriela Hezner - Swoje projekty dopracowuje w każdym calu, a jej kolekcja Arytmia Czasu - jest niczym widowisko - przywołuje na myśl dawne epoki. Najnowszą kolekcję można zobaczyć na oficjalnej stronie GABRIELA HEZNER
Na pierwszy ogień - sukienka o dosyć nietypowym kształcie z dodatkiem - zielonym naramiennikiem - od razu przykuwa uwagę - nie jest to łatwy projekt, ale wymaga już doświadczenia w projektowaniu.  Elementy pasują do siebie, wypełniają się. Reszta kolekcji równie ciekawa - materiały szlachetne, połyskliwe. Czy posiada Pani jakąś konkretną inspirację ( epokę ), czy pomysły na kreacje są wytworem wyobraźni? 
Projektując kolekcję damską moją inspiracją była przeszłość, która odnosiła się do  historii mody. W kolekcji występują wielorakie inspiracje różnymi
epokami w historii ludzkości - jest tu suknia w stylu empire nawiązująca do okresu cesarstwa- późnego klasycyzmu, romantyzmu. 
Spódnica wspomniana  przez  Panią inspirowana była epoka baroku - kształtem stroju jaki wtedy panował i przepychem  w postaci falban. Bolerko w kolorze bardzo modnej ostatnio zieleni butelkowej ma charakter nieco wojskowy ale poprzez detale - ozdobne guziki, tkaninę, wykończeniowe lamówki zyskuje charakter elegancki, wieczorowy.
 Użyte materiały takie jak żakardy - granatowo - złote i złote nawiązują do dworu królewskiego. Te tkaniny pomimo ze mogły wydawać się historyczne ujęte zostały w uwspółcześnione formy  stroju. W kolekcji znajdują się także inspiracje latami 50 poprzez  kobiecą sylwetkę, wąskie ołówkowe spódnice, nawiązują to aktualnego ,, biurowego'' looku. 
 Tworząc kolekcje myślałam równie silnie o przyszłości -  jej wyobrażeniu które zazwyczaj widoczne jest w architekturze i wzornictwie. Współczesne wzornictwo było   źródłem inspiracji także. Kolekcja po mimo charakteru historycznego jest bardzo współczesna.

Co skusiło Panią na stworzenie kolekcji dla Panów? Potrzeby rynku czy coś innego?
Tworząc kolekcje ,,Hole'' inspirowałam się głównie filmem ,,Sala samobójców''  w reżyserii Jana Komasy. Film wywarł na mnie duże wrażenie i to także
przyczyniło się do rozważań, szkiców jakie powstały. Interesuję się także modą męską. Tworząc drugą autorską kolekcje  chciałam aby była inna od pierwszej
 bardziej minimalistyczna.  Interesuję się rynkiem modowym ale nie była to moja ,,pobutka '' do wykonania kolekcji.

Czy przygoda z projektowaniem to chwilowa pasja,okres przejściowy, czy pasja na całe życie?
 
Projektowanie jest moją pasją życiową , która jest raczej ulokowana  myślę na całe życie. Mam też taką nadzieję. Chce się nadal rozwijać w tej pięknej ale też bardzo trudnej dziedzinie.
Od kiedy zaczęła się Pani przygoda z projektowaniem?

Pierwsze moje rysunki księżniczek powstawały jak byłam jeszcze małą dziewczynką. Interesowałam się zawsze sztuką jednak w okresie młodości przy pewnych warunkach zaprzestałam rysować. Pod koniec liceum powróciłam do mojej pasji która była uśpiona przez jakiś czas , powstawały wtedy różne wyobrażenia strojów także i obuwia i dodatków, przerabiałam ubrania. Na studiach artystycznych dodatkowo moja pasja została pobudzona i ukierunkowana. Jako specjalizację i dalszą naukę podjęłam na kierunku -projektowanie ubioru.
Jakie kobiety noszą Pani kreacje? Proszę je krótko scharakteryzować,
To kobieta wyrafinowana i elegancka , lubiąca  swoją kobiecość , współczesna.
Ulla Mróz / Studio Magazyn

Magdalena Nowosadzka - Ilustratorka, projektantka ubrań i biżuterii, fotografka, absolwentka filozofii na UKSW. W różny sposób definiująca swoje spojrzenie na świat. Magda może się pochwalić takimi sukcesami m.in. jak:
  • wywiad dla "Harel"magazynu "Kobieta na Wyspach", "DilemmasMagazine ( nr 3, s. 96 , 2009 )
  • publikacja na portalu "weare.pl
  • pokaz mody podczas "Fashion Night" w Szczecinie oraz "Fashion Freak Show" w Londynie 
  •   udział w wystawie "Galerii Bezdomnej" w 2008 i 2010 roku

 Jestes osobą bardzo wszechstronną, własna kolekcja biżuterii, ubrań... Tworzysz również ilustracje. Inspirujące. Opisz mi krótko swoją twórczość, jakbyś ja zdefiniowała    - czy to coś więcej niż tylko projektowanie, rysunek - czysto od strony technicznej czy to już sztuka, coś co wyraża Ciebie? 
Mój tata jest artystą-malarzem i jego poglądy miały duży wpływ na moje postrzeganie sztuki i na jej definicję. Myślę, że projektowanie ubioru jest gdzieś na granicy –pomiędzy sztuką, a rzemiosłem. Na pewno jest to jakiś sposób ukazania swojej definicji piękna, próba stworzenia czegoś z niczego. Z drugiej strony ma ona cel czysto użytkowy – ubranie według mnie nie powinno być tworzone do galerii, czy tylko na jeden pokaz, ale dla kobiety. Ona powinna się czuć w nim pięknie i komfortowo.

Masz swoją ulubioną Ilustratorkę/Ilustratora? Jeśli tak, to kto to jest?  
Nie mam ani swojej ulubionej ilustratorki, ani projektantki, urzekają mnie raczej pojedyncze rzeczy. Chociaż mam swojego ulubionego grafika, jest nim Edgar Bąk, odpowiedzialny miedzy innymi za layout magazynu „WAW”. 
 Twoja kolekcja została zaprezentowana podczas DIVE INTO FASHION - lubisz takie alternatywne imprezy? Uważasz , ze w Polsce powinno więcej odbywać się takich pokazów niezależnych, mniej znanych twórców, projektantów?  
Uważam, że takie inicjatywy są bardzo potrzebne. Jest wielu młodych twórców, którzy powinni mieć okazję zaprezentować się szerszej publiczności. Dive into Fashion to świetnie zorganizowana impreza, można tylko mieć nadzieję, że będzie takich więcej.
 Sesje prezentujące Twoją kolekcję ubrań  - to Twoja własna wizja, pomysł na ich prezentację? Modelki na Twoich zdjęciach przyjmują nietypowe pozy, czy chcesz coś tym zamanifestować? Pokazać np. kruchość, delikatność kobiecą? Czy nic głębszego się za tym nie kryje? 
Staram się uciec od prezentowania ubrań w klasyczny sposób – na modelce, która na każdym zdjęciu stoi w takiej samej pozycji. Chciałam pokazać na zdjęciach pewien ruch, to jak ubranie się w tym ruchu układa


  • BARDZO SERDECZNIE DZIĘKUJE WSZYSTKIM PROJEKTANTOM, że udzielili mi odpowiedzi na moje pytania. Dzięki temu czytelnicy mogą dowiedzieć się więcej o Was!


    Szycie na żywo:  

     

      Ulla Mróz / Studio Magazyn
      Ulla Mróz / Studio Magazyn



8 komentarzy:

  1. dziękuję za radę :3
    co do notki to podobają mi sie to, ze bluzki włożone są pod spudniczki :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna relacja - piękne ubrania i interesujące osobowości!Super!Aż miło się czyta!
    Tatiana :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Thank you for your lovely comment in my blog! even though i cannot understand your writing i like your post variety!

    i am your new follower! please come and follow my fashion wanderings!
    xx

    http://fashionwandering.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. These outfits are so beautiful, I like them! !Nice post!

    Take a look at my blog and if you like it follow me: Cosa mi metto???
    Enter the Shopkempt giveaway on my blog!

    OdpowiedzUsuń
  5. The outfits are so chic and just stunning!!


    <3 Marina
    Fashion.MakeUp.LifeStyle

    OdpowiedzUsuń
  6. I suppose I've selected an unbelievable and interesting blog.tubemate mp3 + youtube + download

    OdpowiedzUsuń
  7. Introduce this year's most popular magical short video Likee. Big star seema bhatt is also in Likee. Have a look here!

    OdpowiedzUsuń

Less fashion more passion at FACEBOOK
INSTAGRAM